Teine päev: läbimärjalt ja tegevusrohkelt!

Tegevusrikas päev Toulouse’is

Tänane päev tekitas juba täieliku reisitunde. Päev algas sooja hommikupäikese all croissantide, nutella ja pannkookidega (mida veel tahta).

Musternäide hommikusöögist

Hommikusöögiks jäi aega üsna palju, seega sai oma unised näod ilusti nutellasse ära peita ja siis ärganuna koosolekule lipata. Plaan oli tutvuda linnaga ja nende must-see vaatamisväärsustega. Kuid nagu seiklustel alati, kohtab teepeal vahel ka raskusi. Nimelt kohe esimeses kirikus, mida soovisime seespoolt uurida, toimusid matused. Täpselt selles ajavahemikus, et meil ei õnnestunud kirikut kogu grupiga seespoolt imetleda.(Need kes soovisid, said seda vabal ajal teha) Kõndisime edasi läbi identsete kõrvaltänavate ja jõudsime Toulouse’i “raekoja” ette, kuhu oli üles seatud keskpäevaturg. Sõrmused, kaelakeed, erinevate riikide lipud(isegi Nõukogude Liidu oma ma ei tee nalja), nokamütsid jpm. Jäime seltskonnaga seisma ühe putka ette ja nagu tavaliselt soovis müüa meiega juttu teha. Kahjuks ei osanud ta sõnagi inglise keelt. Ta püüdis ühele meist midagi demonstreerida, aga kuna keegi eriti aru ei saanud mida, siis ei hakanud keegi oma rahakotiga riskima. Lõpuks otsustasin mina sellele järele anda. Astusin härrasmehe ette. Ilma pikema jututa pani ta mind ühele jalale seisma ja palus käed välja sirutada. Tegin nii nagu boss ütles arusaamata, mis toimuma hakkab. Ta hakkas mind minu paremast käest tõmbama. Ühel hetkel andis mu tasakaal järele ja mees naeratas. Seejärel pani ta mu käe ümber roheliste kristallidega käevõru ja palus mul sama asja uuesti teha. Mees tõmbas mind käest, aga seekord mu tasakaal ei kadunud. Naeratus ta näol oli päris kaval ja ta sirutas mulle lipiku, kus oli taoliste kristallide kohta täpsemalt kirjas. “Tasakaalu ja vastupidavuse kristall.” Milline maagia kas pole! No tegelikult oli üsna lihtne aru saada, et tegemist oli siiski trikiga, aga piisavalt osava, et seda blogis teiega jagada. Pärast seda oli meil tervelt 5-6 tundi vaba aega, mille jooksul sai isegi rongiga sõidetud. Mida veel?! Tore, et küsisite. Meie grupp(mina ja teised poisid) otsustas süüa esimeses restoranis mis ette sattus. Nimelt meie kõhud andsid meile karmi õppetunni ja me pidime kiiresti hotelli tagasi jooksma, et WCs ära käia. (Pole eriti uhke selle üle.)
Lõunasöök, mis ei lõppenud kõige meeldivamalt

Õnneks ei lõppenud meie päev seal. Kuna oli väga palav, otsustasime astuda sisse ühte Skandinaavia kohvikusse, et seal kaarte mängida. Omanik oli sellega nõus ja ei teinud meist eriti välja. Tellisime temalt head paremat, et tore härra meid välja ei viskaks ja tundsime mängust rõõmu. Praegu järele mõeldes polnud muretsemiseks põhjust, sest tegemist oli maailma lahkeima mehega. Ei usu? Lugege seda... Häbiväärsel kombel ei märganud meie, et restorani sulgemisaeg oli ammu kätte saabunud. Kui me säärast silti uksel märkasime, ütles ta, et me lõpetaksime rahulikult oma mängu ja et kiiret polnud kuhugi. Sellega võitis härra meie südamed ja sai meilt 20€ tipi. Ta oli väga õnnelik ja tänas meid lugematuid kordi.

Kaardimäng lahke kohvikupidaja juures

Päev lõppes õhtusöögiga Mcdonaldsis ja sellele järgnenud poeskäiguga Lidlis. Isegi kui ennast “üleni” vette kasta ei saanud (Jonatan valas mulle veepudeli pähe), oli imeline päev ja igal juhul andis see reisile hea alguse.

-Jan

läbimärjana Toulouse’i kesklinnas

Tänase päeva võib rahuliku südamega õnnestunuks lugeda. Päev algas hotelli hommikusöögiga, mis ületas ootusi ja kuhu enamus ennast kolme tunni unega kohale vedas. Kõhud täis, asusime Krissu osaval juhatamisel väiksele tuurile Toulouse’i vanalinna. Teel möödusime mitmest suurest ja uhkest katedraalist, millest ühes valmistuti matuseks. Peatusime ka capitol de Toulouse'is, mille ees oli turg. Saime seal ringi käia ning esimesed näljased leidsid endale söögipoolist.

Capitol de Toulouse'i juures varju otsimas

Järgmine suur sihtpunkt oli söögiturg, aga enne sinna jõudmist käisime jõe ääres. Saime näha ka Krissu luureoskusi, et teada saada ühe lossi asukohta. Nimelt, samal ajal kui meie ootasime grupiga juhiseid, kuhu edasi minna, liitus Krissu sujuvalt ühe teise turistigrupiga, et saada siseinfot lossi kohta. Kahjuks see missioon kukkus läbi ja lossi külastamine jääb mõneks teiseks reisiks. Jõudsime lõpuks toiduturule ja selleks ajaks olid küll kõik juba väga näljased. Algas jaht toidule. Nagu varemgi juhatas Krissu kindlal sammul meid turu teisele korrusele, mis algul tundus nagu mõni laoruum. Igaüks leidis endale midagi süüa, kas siis 30€ eest liha või viisaka viieka eest Subway võiku. Kella neljaks tegi kuumus natuke liiga. Juba ennelõunal moodustasime grupid, kellega veetsime lõuna ja õhtupooliku. Meie grupp võttis selles kuumuses suuna lähima pargi poole, kus saaks puude vilus natuke puhata. Meie õnneks oli selles pargis ka purskkaevud, milles väiksed lapsed end jahutasid. See vaatepilt oli nii ahvatlev, et me ei suutnud vastu panna ning ühinesime nendega. Vesi purskas üle peade ja oli väga hea jahutav. Solberdasime seal veel umbes veerand tundi ning kui kõigi jalanõud juba lirtsusid otsustasime, et on aeg lahkuda.

Olles läbimärjad uudistasime veel Toulouse’i metroojaama ja tegime väiksed Starbucksi tuurid. Kogunesime kõik uuesti kella seitsmeks turule, et minna kõik koos mäkki õhtusööki sööma. Kõhud täis, tulime tagasi hotelli, et valmistuda homseks kolme tunniseks sõiduks Espelette’i.

-Mari

Õpetajate tähelepanekuid :)

-Hindu uuritakse, võrreldakse ja kirutakse oluliselt rohkem kui ollakse oma rahakotil.

-Nii rühmakaaslastel kui õpetajatel aidatakse kompse kanda - kiidame!

-Kellaaegadest kinni pidamine ja oma hääle valitsemine on hüpliku kvaliteediga, töötame stabiilse täpsuse suunal.

-Kuumas osatakse olla: vesi, peakate, päikesekreem, peakatted on pea vabatahtlikult kasutusel

Täna oli meil kuuma üle 30 kraadi, õhtuks tõusis temperatuur lausa 38 kraadi ümber. Harjutame, et varsti samas kuumuses juba rahvarõivis olla!

Hommikune ekskursioon. Vaatasime üle kõik Toulouse'i "must-see" kohad

Capitol de Toulouse

Arhitektuurinäiteid

Vari oli täna meie parim sõber! Hetk iljem tormasid kõik oma veepudeleid täitma

Ekskursiooni lõpp. Siit edasi liikusime grupiti ja saime õhtul uuesti kokku :)
Prantsusmaale kohased maiustused
Lootsime saada rongisõidust jahutust, aga saime hoopis föönisarnast tuulekest. Nägime siiski palju!

Ühine õhtusöök. Kõik mahtusid ära ja kiire teenindus tõi naeratuse näole :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Viies päev vol2: mägi ja järv

Seitsmes ja viimane päev: kojusõit